Sprekers
-
Mats Rönne
Marketing Effectiveness Advisor bij Swedish Advertisers’ AssociationMats Rönne is één van de meest vooraanstaande marketingprofessionals van Zweden, met zo'n 40 jaar ervaring in internationale marketing, branding en communicatie. Hij leidde de ontwikkeling van het Effectiveness System, de Zweedse industrienorm die de 36 belangrijkste KPI’s voor marketingeffectiviteit definieert. In zijn loopbaan was hij onder andere verantwoordelijk voor brandmanagement op groepsniveau bij zowel Ericsson als Electrolux, CMO voor woningontwikkeling bij Skanska, en CMO van de internationale digitale magazine-app Readly. Daarnaast vervulde hij diverse functies bij mediabedrijven en bureaus. Hij is voormalig voorzitter van de Zweedse Adverteerdersvereniging, voorzitter van de Zweedse JIC (Joint Industry Committee) voor buitenreclame, en een veelgevraagd auteur, spreker en docent op het gebied van merk- en marketingstrategie en marketingeffectiviteit. -
Andrew Tindall
Senior Vice President bij System1Na zijn opleiding als arts maakte Andrew de overstap naar marketing. Hij benadert merkengroei met een wetenschappelijk perspectief, ondersteund door zijn praktijkervaring bij grote FMCG-bedrijven. Als expert op het gebied van effectiviteit leidt hij bij System1 de samenwerkingen met agentschappen en doet hij onderzoek naar de rol van creativiteit in het behalen van resultaten binnen een moderne mediamix. Als veelgevraagd spreker, adviseur van toonaangevende merken en columnist voor The Drum, is het zijn missie om effectiviteit toegankelijk te maken voor iedereen. -
Magda Nenycz-Thiel
Industry Growth Professor bij Ehrenberg-Bass InstituteProfessor Magda Nenycz-Thiel is Senior Marketing Scientist aan het Ehrenberg-Bass Institute van de University of South Australia. Ze is in 2006 bij het instituut gestart en werd in 2016 benoemd tot Mars Professor of Marketing, een functie gefinancierd door Mars Inc. In 2019 werd ze benoemd tot Industry Growth Chair, waarbij ze leiding geeft aan een wereldwijd R&D-initiatief rond winstgevende groei in de sector. Haar expertise omvat koopgedrag, merkwaarde van huismerken, categoriegroei en fysieke beschikbaarheid. Magda spreekt regelmatig op nationale en internationale conferenties, voor zowel professionals uit de sector als academisch publiek en sponsors van het instituut. Daarnaast publiceert ze frequent in internationale vakbladen en heeft ze bijgedragen aan verschillende boekhoofdstukken. -
Sorin Patilinet
Head of Marketing Effectiveness bij PepsiCoSorin is een internationale marketingleider met meer dan 20 jaar ervaring in de sectoren consumentengoederen, media en technologie. Hij leidt momenteel Marketing Effectiveness bij PepsiCo, en was eerder actief bij Mars en British American Tobacco. Hij helpt merken groeien met evidence-based strategieën. Sorin staat bekend om zijn vermogen om creatieve excellentie te combineren met analytische scherpte, en brengt helderheid in de kunst én wetenschap van marketing. Zijn aankomende boek "Marketing Effectiveness" herdefinieert hoe marketing wordt gemeten en aangestuurd. Vanuit zijn thuisbasis in Brussel werkt hij samen met C-level leiders, marketingteams en agentschappen wereldwijd aan effectievere en impactvollere marketing.